Precis som regnbågens alla färger så är vi människor också på ett sätt olika nyanser som vill och tycker olika om vad som är viktigt för just var och en av oss. Eftersom vi alla är så pass olika så kan det omöjligt finnas ett standardutförande som passar alla.
Det tror iallafall inte vi på Familjen.

Det som är det viktigaste att komma underfund med först och främst är: Vad vill du ha ut av din assistans? Hur pass delaktig vill du vara i processen att få det som du vill ha? 

Vill du ha full kontroll, eller kanske tycker du det verkar skönt att delge ansvar till någon annan?
Du kanske är egen arbetsgivare som enbart vill ha avlastning för all administration så du istället kan fokusera på din roll som arbetsledare?
Familjen erbjuder alltså inte något standardformat för hur assistansen skall se ut, vi anser att det bästa resultatet får man om man formar behovet utifrån vad du vill ha.

Familjen AB är ett privat assistansbolag vars huvudkontor är beläget i Åkersberga (Österåkers kommun), en ort ca 3 mil norr om Stockholm. Dock har vi kunder inom olika delar av hela Stockholms län, och vi har tillstånd att bedriva personlig assistans i hela Sverige. Vi är arbetsgivare men även konsulter för Egna arbetsgivare inom LSS.



Grunden för allt arbete utgår alltid från kunden. Men varför väljer vi att kalla den assistansberättigade för "kund"? I våra ögon är hon/han just en kund då vi erbjuder en service som kunden köper av oss. Det är trots allt bara en benämning, men dock en mycket viktig sådan.
Familjens vision kommer aldrig att bli så stora som möjligt, det är nämligen på så vis man tappar fokus på det viktiga och det nära samarbetet. Vi satsar istället på att finnas i en lite mindre skala samt att vara det trygga alternativet för alla som vill bli en del av Familjen.

Familjen har självklart tillstånd från IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) och är registrerade som arbetsgivare hos Skatteverket.